System reklamowy od Google umożliwia wyświetlanie reklam online, zarówno w przeglądarce, jak i w różnych miejscach w Internecie, takich jak witryny internetowe oraz usługi należące do Google (np. na Youtube). Poza wyszukiwarką głównym typem reklamy, przynoszącym największe korzyści są reklamy displayowe klasyczne oraz elastyczne.
Najskuteczniejsze sposoby zwiększania konwersji z Google Ads
System reklamowy od Google umożliwia wyświetlanie reklam online, zarówno w przeglądarce, jak i w różnych miejscach w Internecie, takich jak witryny internetowe oraz usługi należące do Google (np. na Youtube). Poza wyszukiwarką głównym typem reklamy, przynoszącym największe korzyści są reklamy displayowe klasyczne oraz elastyczne.
Sieć reklamowa Google zawiera ponad 2 miliony miejsc, które nadają się na powierzchnie reklamowe, A Google Ads skutecznie pomoże ustalić, w jakich konkretnie miejscach warto reklamować Twoją markę. Poskutkuje to spełnieniem pożądanych celów marketingowych, takich jak zwiększenie potencjalnych klientów, sprzedaży czy konwersji oraz pomoże zwiększyć świadomość marki.
Elastyczna reklama displayowa w Google Ads
Reklamy displayowe, często nazywane też banerowymi, są najbardziej rozpowszechnionymi rodzajami reklam w całym internecie. Polegają one na umieszczeniu banerów reklamowych w dowolnym miejscu strony internetowej bądź w innych usługach bezpośrednio od Google. Elastyczne reklamy displayowe to fantastyczna opcja dla reklamodawców. Te reklamy Google można łatwo dostosować do swoich potrzeb i kierować do konkretnych odbiorców.
Różnią się one od klasycznych reklam banerowych tym, że nie wiążą się z koniecznością przygotowania graficznej strony baneru reklamowego. Przy klasycznych banerach reklamodawca musi przygotować grafikę reklamującą jego produkt lub usługę, która ma konkretny format i wielkość, który nie zawsze musi pasować do wszystkich typów i rozmiarów urządzeń. Jednak przygotowując elastyczne reklamy displayowe należy załączyć zasoby, takie jak treść reklamy, nagłówki, obrazy czy logotyp, a algorytm wykorzystujący uczenie maszynowe sam skomponuje reklamę o odpowiedniej wielkości.
Dzięki elastycznej reklamie displayowej możesz kierować marketing na konkretne strony internetowe, strony docelowe lub aplikacje. Możesz również wybrać kierowanie na określone kanały YouTube, aplikacje i kategorie. Możesz również stworzyć własną niestandardową grupę odbiorców za pomocą słów kluczowych lub do całej sieci na podstawie danych demograficznych i zainteresowań. Google Display Network ma ogromną bazę danych potencjalnych odbiorców reklam i wykorzystuje te informacje, aby dostosować swoje reklamy.
Reklamy displayowe można dostosować do grupy docelowej, wykorzystując dane z Google Analytics lub listy e-mail marketingowej. Można wybrać, które reklamy są wyświetlane na poszczególnych stronach na podstawie tego, jak często ci goście oglądali podobne treści. Kierując reklamy według tych informacji, możesz zwiększyć skuteczność kampanii displayowych i zwiększyć współczynniki konwersji w czasie.
Elastyczna reklama displayowa to skuteczne narzędzie do remarketingu. Dane zebrane z tych reklam mogą być wykorzystane do budowania niestandardowych zestawów odbiorców na podstawie ich preferencji i ogólnej ścieżki klienta.
Google Remarketing to skuteczny sposób poprawienia konwersji
Remarketing Google Ads pozwala na dodanie użytkowników, którzy okazali zainteresowanie Twoją marką do tak zwanej listy remarketingowej, aby później skonfigurować kampanię reklamową do tej konkretnej grupy odbiorców. Remarketing dynamiczny w Google Ads pozwala dodatkowo na wyświetlanie reklamy konkretnego produktu, którym dany użytkownik zainteresował się wcześniej w witrynie.
Google Remarketing to doskonały sposób na kierowanie reklam do osób, które już odwiedziły Twoją stronę internetową. Kampanie remarketingowe Google można tworzyć za pomocą listy lub piksela. Piksel to niewielki fragment kodu, który umieszcza plik cookie w przeglądarce użytkownika. Po zainstalowaniu plik cookie pozwala Google dowiedzieć się, co oglądał użytkownik Twojej witryny. Po ustawieniu pliku cookie możesz go wykorzystać do tworzenia reklam i śledzenia, gdzie były one w sieci. Ten rodzaj kampanii reklamowej jest bardzo skuteczny w prowadzeniu kampanii reklamowej skupionej na konkretnym celu, ale trzeba mieć wiedzę na temat konfiguracji tego typu kampanii dla najlepszych wyników.
Kampanie remarketingowe najlepiej prowadzić jako grupę reklamową w kampanii. Po utworzeniu możesz dostosować kampanię reklamową, wybierając grupę odbiorców, do których chcesz kierować reklamy. Ogólnie rzecz biorąc, powinieneś uruchomić wiele wariantów reklam w tym samym czasie. Warianty reklam pozwalają na przetestowanie różnych elementów i określenie, które z nich działają lepiej.
Kampanie discovery jako narzędzie marketingowe
Ten typ kampanii dociera do klientów za pośrednictwem kanału Google Discover, promocji w Gmailu i YouTube. Mogą one dotrzeć do nawet 3 miliardów użytkowników jednocześnie! Aby w pełni wykorzystać kampanie discovery, należy upewnić się, że system śledzenia konwersji jest włączony i utworzyć nową kampanię w Google Ads.
Można skonfigurować kampanie discovery dla Twojej firmy z pomocą Google Ads. Możesz użyć ustawień, aby skierować się do konkretnej grupy odbiorców, stworzyć reklamę i zoptymalizować swoje oferty. Następnie możesz zacząć mierzyć efektywność swoich kampanii.
Jedną z głównych zalet reklam Discovery jest ich zdolność do tworzenia poczucia natywnej treści. Przypominają one reklamy w mediach społecznościowych, więc wydają się bardziej naturalne. Mogą zawierać jeden lub więcej obrazów, a nawet można użyć skanów stron internetowych, aby użyć ich jako aktywów. Uczenie maszynowe Google przeanalizuje te aktywa, aby określić, która kombinacja wygeneruje najwięcej kliknięć.
Jedną z najlepszych strategii optymalizacji ofert dla kampanii Discovery jest użycie wysokiej jakości obrazów i filmów. Będą one łączyć się z odbiorcami i pokazywać im autentyczny przekaz.