Dlaczego mailing reklamowy jest skuteczny?

Mailing reklamowy to tani i skuteczny sposób na dotarcie do nowych odbiorców. Jednak do stworzenia skutecznej kampanii mailowej, potrzeba jest odpowiednia wiedza. Mailing reklamowy przeprowadzany jest też po to, aby osiągnąć konkretny cel, jakim jest sprzedaż. Dowiedz się, jakie zalety posiada ta forma marketingu bezpośredniego oraz, jak stworzyć skuteczną kampanię.

Poznaj korzyści, jakie wynikają z zastosowania mailingu reklamowego

Warto sobie uświadomić, że e-maile możesz wysyłać do ludzi z całego świata. Mailing reklamowy to przede wszystkim prosty sposób, aby dotrzeć do nowych klientów i to w bardzo krótkim czasie.

O co musisz zadbać, tworząc mailing reklamowy?

Musisz sobie uświadomić, że aby stworzyć skuteczny mailing reklamowy konieczna jest wiedza i doświadczenie. Bardzo istotne jest to, aby wymyślić temat, który zaciekawi odbiorcę. Przez co zainteresuje się Twoją wiadomością. Obowiązkowy musi on być spójny z główną treścią. Nie powinien być długi. Zdarzają się tematy, które zawierają jedynie dwa słowa. Wyrażenia takie jak np. „rabat”, „za darmo”, „okazja” należy unikać. W przeciwnym wypadku Twój e-mail zostanie potraktowany jako spam.

Czym powinna charakteryzować się treść e-maila?

Bardzo istotne jest to, aby treść była odpowiednio sformatowana. Duże znaczenie ma także to, aby była ona przedstawiona w zwięzłej formie. Dlatego też warto stosować pogrubienia, kolorowe czcionki. Dobrym pomysłem jest podzielenie tekstu na poszczególne bloki. Musisz też zadbać o to, aby lead przekonał czytelnika do zapoznania się z resztą treści. Tytuły akapitów również muszą być ciekawe.

Czym jest call to action i dlaczego warto go zastosować w mailu?

E-mail powinien zawierać call to action, czyli wezwanie do działania. CTA może występować w postaci podkreślonego tekstu, ikony, graficznego przycisku. Powinno ono znajdować się ponad linią załamania mailingu. Musi być widoczne. Do tego także łatwe do kliknięcia. Warto też zastosować kontrastujące kolory. Możesz także poinformować swoich odbiorców, na jaką stronę zostanie przekierowany. Call to action powinno też mieć odpowiednią wielkość. Nie może być ani za duże, ani za małe.

Jaka powinna być częstotliwość wysyłania maili?

Maile powinny być wysyłane w cykliczny sposób. Wiadomości nie mogą być dostarczane do odbiorców zbyt często. Gdy będą oni je otrzymywać rzadko, również nie zadziała to korzystnie. Warto zbudować własną bazę adresową. Powinieneś też umożliwić użytkownikom, rezygnację z otrzymania maili.